De externe verkoper van jouw occasions

Tegenwoordig kiezen veel ondernemers en zzp’ers leasing boven de aanschaf van een gebruikte auto. FinancialLease.nl is in rap tempo uitgegroeid tot de specialist in Nederland. Voor de aangesloten universele autobedrijven en merkdealers vertaalt de onderneming uit Maarssen de occasionsvoorraad naar leasetarieven en verkoopt de auto’s vervolgens via haar online platform. En dat helemaal gratis.

“Gratis leads is een bewuste keuze. Ons verdienmodel is gebaseerd op het honorarium dat wij vanuit de bank krijgen voor het afsluiten van de financiering”, vertelt Jurriën van Dijk, algemeen directeur van FinancialLease.nl. “Wij beseffen dat we alleen succesvol kunnen zijn als de ondernemer de auto van zijn wensen kan vinden. En daarin is de samenwerking met autobedrijven essentieel.”

Online aanwezigheid

Sinds de start in 2011 maakt FinancialLease.nl een jaarlijkse groei van zo’n 30 procent door. Dat resulteert dit jaar in zo’n 30.000 aanvragen van ondernemers die een gebruikte auto willen leasen. Het platform FinancialLease.nl genereert de meeste leads, maar ook op bijvoorbeeld Facebook, Google, Marktplaats, AutoScout24 en Autotrader is de dienstverlener actief.

Mensen oriënteren zich tegenwoordig vrijwel uitsluitend online, dus investeert FinancialLease.nl heel serieus in haar online aanwezigheid. Jurriën van Dijk: “Onze strategie is om de ondernemers of zzp’ers zo vroeg mogelijk in het aankoopproces kennis te laten maken met de voordelen van Financial Lease, om zo tot leads te komen.”

Bijzonder in de werkwijze is dat FinancialLease.nl de leads zelf oppakt. De Lease Adviseurs zoeken contact met de betreffende ondernemer om zijn of haar wensen door te spreken en gezamenlijk op zoek te gaan naar de best passende leaseoplossing. “Wij focussen ons volledig op het product Financial Lease en zodoende zijn we op de hoogte van alle voorwaarden en opties.”

Aanvullende verkoop

Het resultaat is dat het autobedrijf alleen de koopovereenkomst hoeft te bekrachtigen om de occasion te verkopen aan de ondernemer. “Wij hebben de auto feitelijk voor het autobedrijf verkocht.” Dit scheelt niet alleen inspanning, maar geeft vaak ook een betere winstmarge op de verkoop omdat door de vertaling naar een maandbedrag de aankoopprijs van de auto naar de achtergrond verdwijnt.

Als tegenprestatie voor deze gratis leads verlangt de dienstverlener een samenwerking waarin wederzijdse gunning en service voor de ondernemer centraal staat. “Binnen onze samenwerking heeft het autobedrijf alle gelegenheid voor aanvullende verkoop van accessoires, extra garantie, een onderhoudscontract enzovoort”, besluit Van Dijk.

Wij blijven investeren in het optimaliseren van de dienstverlening en de samenwerking met autobedrijven zodat samen nog meer succes kan worden geboekt.

Ja, ik wil ook Partner worden!
Neem contact met mij op.

Vul onderstaand formulier in, dan nemen we snel contact met je op om al je vragen te beantwoorden of om jou direct als Partner aan te melden. Je kan ook zelf contact met ons opnemen via 085 – 043 17 77.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.