Online zichtbaarheid is onmisbaar, dit is bepalend voor het succes van jouw onderneming. Dat weet jij, maar wij nog beter. Daarom nemen we je mee in een aantal stappen hoe jij dit met jouw autobedrijf kan vergroten.
Online zichtbaarheid verhogen, hoe doe je dat?
Als eigenaar van een autobedrijf heb je vast doelen voor ogen. Denk aan meer klanten bereiken, je omzet een flinke boost geven of gewoon je naamsbekendheid vergroten. Maar hoe zorg je ervoor dat je in het drukke digitale landschap opvalt? Geen stress, wij hebben een paar simpele en slimme tips voor je om je online zichtbaarheid te vergroten. Of het nou gaat om adverteren op de juiste platforms of andere manieren om het meeste uit je digitale aanwezigheid te halen – we helpen je op weg!
Stappen om jouw zichtbaarheid een boost te geven
1. Optimaliseer je website
Begin bij de basis: jouw website is je online visitekaartje. Zorg ervoor dat deze snel laadt, overzichtelijk is en makkelijk navigeert. Denk aan duidelijke contactinformatie, pakkende foto’s van het aanbod en duidelijke ‘call-to-actions’ zoals: plan een proefrit of vraag direct een offerte aan. Zo vinden klanten eenvoudig wat ze zoeken.
Tip: met een SEO (zoekmachineoptimalisatie) kan je jouw website hoger laten scoren in Google, hierdoor verschijn je hoger in de resultaten. Verwerk zoekwoorden in je teksten zoals “financial lease occasions” of ‘tweedehands bedrijfswagens [regio]”.
2. Inzet van social-media
Ook dit hoeft niks nieuws te zijn. Platforms als Instagram, LinkedIn en zelfs TikTok bieden kansen om jouw aanbod online te tonen. Post regelmatig en zorg voor afwisseling van klantenreviews, geef een kijkje achter de schermen of laat zien welke auto’s net binnen zijn. Zo bouw je een band op met je volgers.
Tip: gebruik vooral video’s. Korte en dynamische video’s van de auto die je wil verkopen trekt vaak meer aandacht dan een foto.
3. Adverteer gericht
Adverteren kan een flinke boost geven aan je zichtbaarheid, maar dit kan ook veel geld kosten. En je moet het slim aanpakken om de juiste mensen te bereiken. Gebruik Google Ads om bovenaan in de zoekresultaten te komen of Facebook en Instagram Ads om specifieke doelgroepen te bereiken. Gerichte campagnes en een passend budget kun je mensen benaderen die écht interesse hebben in je aanbod.
4. Wees actief op verkoopplatformen
De goudmijn voor veel autobedrijven zijn platformen als o.a. AutoScout24 en Marktplaats. Plaats hier op duidelijke, kwalitatieve foto’s met een goede beschrijving. Vermeld niet enkel de prijs maar ook unieke kenmerken van de auto, maar licht ook uit waarom ze juist bij jouw autobedrijf willen kopen.
Tip: gebruik de positieve reviews en vraag tevreden klanten om hun ervaring te delen. Hoe meer goede reviews, hoe betrouwbaarder je bedrijf overkomt.
5. Schakel hulp in
Als ondernemer houd je vaak al veel ballen in de lucht, het kan veel zijn om je hier óók mee bezig te houden. Het kan helpen om experts in te schakelen voor ondersteuning. Een SEO-specialist inschakelen om te zorgen dat je website beter vindbaar wordt. Het kan een investering zijn, maar vaak betaalt dit zich dubbel en dwars terug.
Samenwerken met Financial Lease Partner
Onze samenwerking gaat verder dan alleen leaseoplossingen aanbieden. Door jouw aanbod via ons platform te presenteren krijg je toegang tot een groot publiek dat actief op zoek is naar een leaseauto. En profiteer je van gratis advertentiemogelijkheden. Dit geeft jouw voorraad een boost. Ook helpen we je om jouw online strategie naar een hoger niveau te tillen.
Kortom, of je nu net je eerste stappen zet in de online wereld of al een stevige basis hebt: met de juiste aanpak kan je online succes enorm groeien. Benieuwd wat FinancialLease.nl precies voor jouw autobedrijf kan betekenen? Neem gerust contact met ons op – we helpen je graag op weg! En we zien je natuurlijk graag groeien.
Neem contact op
Vul onderstaand formulier in, dan nemen we snel contact met je op om al je vragen te beantwoorden of om jou direct als Partner aan te melden. Je kan ook zelf contact met ons opnemen via 085 – 043 17 77.