Er is globaal een stijgende lijn te zien in de interesse naar luxe uitgevoerde personenauto’s. Ondernemers gaan vandaag de dag steeds vaker op zoek naar een auto met de fijnste opties en de nieuwste technieken. Waar komt deze interesse vandaan en hoe kun je hier als autoverkoper op inspelen?
Luxe auto’s markt groeit
Het is geen geheim dat ondernemers, en consumenten in het algemeen, zich al tientallen jaren aangetrokken voelen tot auto’s in het premium segment. De modellen van de wereldwijd erkende merken zoals Mercedes, Porsche en Audi stralen verfijning en stijl uit. Met precisietechniek, strakke designs en goed ingerichte interieurs bieden deze voertuigen een ultieme (rij)ervaring.
Niet alleen in Nederland, maar wereldwijd is er een stijgende interesse naar luxere personenauto’s. Merken van luxe voertuigen onderscheiden zich duidelijk van het middenklasse-segment. Waar de reguliere markt grotendeels is gestagneerd en er de aankomende 5 tot 10 jaar weinig tot geen groei wordt verwacht, zouden de luxere uitgevoerde personenauto’s in dezelfde periode juist aan marktaandeel gaan winnen.
Waarom groeit de interesse?
Ondanks dat we ons bevinden in een periode waarin de kosten van levensonderhoud stijgen, zien we toch een groei in de interesse naar luxe auto’s. Naast comfort, gemak en entertainment zijn luxe auto’s vaak voorzien van boordevol geavanceerde connectiviteit mogelijkheden, opties voor autonoom rijden en de nieuwste veiligheidsvoorzieningen. De mogelijkheid om een voertuig te personaliseren speelt ook een grote rol als het aankomt op interesse in deze auto’s. Kopers hechten veel waarde aan de mogelijkheid om hun auto aan te kunnen passen naar hun wens.
Kopers zien een luxe wagen als een duurzame en recessiebestendige investering. Een premium car of luxe auto behoudt langer zijn waarde waardoor de doorverkoop op termijn meer zal opleveren. Vanwege de hoge kwaliteit van de auto, verwacht de koper er ook minder onderhoud, en dus kosten, aan te hebben.
Met de komst van elektrische auto’s is deze interesse alleen maar gestegen. Deze modellen komen doorgaans met de laatste technologieën ten behoeve van bovengenoemde gebruikselementen. In combinatie met de toename in populariteit van EV’s, zal de groei in luxere personenauto’s ook blijven groeien.
Luxe auto’s als uithangbord
Een luxe auto zal misschien niet direct de eerste aankoop zijn van een klant maar wekt wel de interesse. We zien vaak dat klanten die in eerste instantie geïnteresseerd zijn in een luxer model, vaak blijven hangen bij de rest van het aanbod in een interessantere prijscategorie. Als autoverkoper kun je hier op inspelen door een aantal luxe auto’s als uithangbord te gebruiken en vanuit daar te kijken naar eventuele andere verkoopopties. Heb jij al een luxe uitgevoerde Mercedes EQC, BMW 7 Serie of een Audi A8 in de showroom staan?
Wil je nog meer tips of heb je andere vragen over luxe personenauto’s en de groeiende markt? Neem contact op met een van onze Relatiemanagers, wij staan voor je klaar.
Neem contact op
Vul onderstaand formulier in, dan nemen we snel contact met je op om al je vragen te beantwoorden of om jou direct als Partner aan te melden. Je kan ook zelf contact met ons opnemen via 085 – 043 17 77.
Onderdeel van FinancialLease.nl
Financial Lease Partner is onderdeel van de marktleider FinancialLease.nl. Dit is hét automotive platform voor zakelijke rijders. Duizenden ondernemers bekijken dagelijks het ruime aanbod personen- en bedrijfsauto’s. Als Partner adverteer je gratis op FinancialLease.nl én vele andere autoplatformen.