Zeven op de tien zakenauto’s in de prijscategorie € 25.000 tot € 50.000 die het afgelopen half jaar zijn verkocht, waren SUV’s, blijkt uit onderzoek van Vereniging Zakelijke Rijders. Het is duidelijk dat de toenemende populariteit van SUV’s niet kan worden ontkend. Hoe kun jij hier als autoverkoper op inspelen?
Wat maakt de SUV zo populair?
Een belangrijke reden waarom de Sports Utility Vehicle (SUV) zo populair is, komt door de veelzijdigheid en de laadruimte. Deze modellen zijn ideaal voor ondernemers die wat meer ruimte nodig hebben, iets wat een sedan of hatchback niet kan bieden. SUV’s komen doorgaans met vierwielaandrijving, het grote voordeel van een vierwielaangedreven auto is dat je de beschikking hebt over een uitstekende grip niveau op alle type wegen. Verder zorgt de hoge zitpositie achter het stuur voor meer overzicht over de weg en dit zorgt er ook voor dat het in- en uitstappen makkelijker gaat.
Meedoen met de trend
Er is bijna geen enkel automerk dat nog geen SUV op de markt heeft. In elk segment zijn ze tegenwoordig te vinden. Automerken als Lamborghini en Ferrari, die bekend staan om gestroomlijnde bolides, produceren nu ook SUV’s. De hoge vraag naar SUV’s zorgt ervoor dat deze modellen gunstig zijn voor de verkoop. Hierdoor hebben SUV’s over het algemeen ook een hogere restwaarde. Of je nu elektrische auto’s verkoopt of voertuigen met een verbrandingsmotor. Je kan niet meer om de SUV’s heen.
Heb jij de Škoda Enyaq, Volvo XC40 of Audi e-tron in jouw aanbod? Licht deze uit op je website en zet ze in de spotlight in de showroom. Wil je weten hoe je nog beter kan inspelen op deze trend in de markt? Bespreek de kansen met jouw Relatiemanager.
Ook persoonlijk contact?
Vul onderstaand formulier in, dan nemen we snel contact met je op om al je vragen te beantwoorden of om jou direct als Partner aan te melden. Je kan ook zelf contact met ons opnemen via 085 – 043 17 77.